

UITSLAG D&B
MEDEWERKERBELEVING 2024
UITGEVOERD DOOR
INTEGRON
VOORWOORD
Dit jaar hebben wij, net als de vorige jaren, in samenwerking met Integron onze medewerkertevredenheid gemeten. Samenvattend stellen wij vast dat de tevredenheid, trots en betrokkenheid wederom is gestegen. Best wel knap met de uitdagingen in de huidige markt! Toch zijn er ook nog wel een aantal aandachtsgebieden. Hieronder zie je een samenvatting van de resultaten.
Nogmaals dank voor jouw deelname. Wij gaan aan de slag met de resultaten zodat wij volgend jaar nog hoger scoren.
TWEEDE METING
MEDEWERKERBELEVING D&B
In november 2022 heeft D&B voor het eerst in samenwerking met Integron de medewerkerbeleving in kaart gebracht. Dit onderzoek geeft onder andere inzicht in de verwachtingen van jou als medewerker van D&B, in hoeverre D&B aan deze verwachtingen voldoet en op welke gebieden D&B de medewerkerbeleving kan verbeteren. Al met al kan er aan de hand van de resultaten worden geconcludeerd dat de medewerkerbeleving van D&B zeker niet als ‘slecht’ te bestempelen is, maar dat het wel van belang is om deze verder versterken. Zeker in deze tijden van een zeer krappe arbeidsmarkt.
43%
Dit jaar hebben 420 van de 973 medewerkers deelgenomen. Dat is een responspercentage van 43%.
In 2023 was dit 40% en in 2022 39%.

7,70
2024
7,67
2023
7,55
2022
TEVREDENHEID
(Het marktgemiddelde is 7,29)

2024
16%
2022
21%
2023
23%
Percentage dat de werkdruk
als (veel) te hoog ervaart.
WERKDRUK

30%
voelt zich in
sterke mate
betrokken bij D&B
(28% in 2023)
(24% in 2022)
33%
2024
2024
is in sterke mate
trots om voor
D&B te werken
(30% in 2023)
(26% in 2022)
TROTS EN
BETROKKENHEID
KRACHTEN
-
Plezier in het werk
-
Werk-privé balans
-
Respectvolle manier van samenwerking binnen mijn team

35%
2024
26%
2022
30%
2023
AANBEVELEN
ALS WERKGEVER
Percentage dat D&B aanbeveelt als werkgever
VERBETERPUNTEN

De voldoening die ik uit mijn werk haal

Het salaris dat ik voor mijn werkzaamheden ontvang

Secundaire arbeidsvoorwaarden
Ook al scoren wij beter op bijna alle punten ten opzichte van vorig jaar, toch zijn er nog voldoende verbeterpunten. De werkdruk is hier misschien wel de belangrijkste en dient per label apart aangepakt te worden.
WAARDERING
PER LABEL
8,2
CLEANING
(8,3 in 2023)
(8,3 in 2022)
7,4
MOBILITY
(7,3 in 2023)
(7,2 in 2022)
7,5
KANTOOR
(7,7 in 2023)
(7,6 in 2022)
7,7
FM
(7,8 in 2023)
(7,5 in 2022)
7,7
SECURITY
(7,5 in 2023)
(7,6 in 2022)
7,7
TOTAAL
(7,7 in 2023)
(7,6 in 2022)
7,7
WE CANTEEN
(7,6 in 2023)
(7,3 in 2022)
7,9
HOSPITALITY
(7,8 in 2023)
(7,6 in 2022)
Per label zullen wij de komende periode dieper op de totstandkoming van deze cijfers ingaan.
